hasemmono.blogg.se

Teori komunikasi interpersonal anak dengan orang tua
Teori komunikasi interpersonal anak dengan orang tua













teori komunikasi interpersonal anak dengan orang tua

Adolescent peer influences: Beyond the dark side. Current Directions in Psychological Science, 22(2), 114-120. The teenage brain: Peer influences on adolescent decision making.

teori komunikasi interpersonal anak dengan orang tua

Personality and Social Psychology Bulletin, 30 (9), 1108-1121 Īlbert, D., Chein, J., & Steinberg, L. (2004) Explaining the discrepancy between intentions and actions: the case of hypothetical bias in contingent valuation. Personality and Social Psychology Review, 6(2), 107-122.

teori komunikasi interpersonal anak dengan orang tua

Residual effects of past on later behavior: Habituation and reasoned action perspectives. Organised Behaviour and Human Decision Processes, 50(2), 179-211. Kata kunci: perilaku agresif, remaja dengan disabilitas intelektual ringan, konflik orang tua, pengaruh teman sebaya, perampasan sosial lingkungan.Ījzen, I. Penelitian telah menunjukkan bahwa konflik orang tua, pengaruh teman sebaya, dan deprivasi sosial-lingkungan tidak berperan dalam meningkatkan perilaku agresif di kalangan remaja dengan disabilitas intelektual ringan. Kontribusi bersama dari konflik orang tua, pengaruh teman sebaya dan perampasan lingkungan terhadap perilaku agresif adalah 5,5%. Hasil penelitian menunjukkan bahwa tidak ada hubungan yang signifikan antara variabel independen (konflik orang tua, pengaruh teman sebaya dan deprivasi sosial lingkungan) dengan perilaku agresif pada remaja dengan disabilitas intelektual ringan. Analisis varian digunakan untuk analisis data. Persepsi Anak-Anak tentang Skala Konflik Antar Orangtua, Kuesioner Resistensi terhadap Pengaruh Teman Sebaya, skala deprivasi sosio-lingkungan dan Skala Perilaku Agresif digunakan untuk pengumpulan data. Para partisipan adalah remaja dengan disabilitas intelektual ringan yang tinggal di Ibadan Metropolis, Nigeria dan dipilih dengan mudah untuk penelitian ini. Sampel terdiri dari 50 peserta (43% laki-laki, 57% perempuan) berusia antara 13 dan 18 (median 15,5 standar deviasi 1,20).

teori komunikasi interpersonal anak dengan orang tua

Sebuah desain penelitian korelasional deskriptif diadopsi. Teori perilaku terencana yang menyatakan bahwa perilaku individu ditentukan oleh ekspektasi yang sesuai merupakan kerangka teori yang digunakan dalam penelitian ini. Oleh karena itu, penelitian ini menyelidiki peran konflik orang tua, pengaruh teman sebaya, dan deprivasi sosial-lingkungan dalam memprediksi perilaku agresif di antara peserta penelitian. Perilaku agresif merupakan karakteristik utama pada remaja dengan disabilitas intelektual ringan karena ketidakmampuan mereka untuk menggunakan komunikasi verbal secara efektif untuk mengungkapkan kebutuhannya. Keywords : aggressive behaviour, adolescents with mild intellectual disability, parental conflicts, peer influence, socio-environmental deprivation. The study has shown that parental conflicts, peer influence and socio-environmental deprivation do not play a role in increasing aggressive behaviour among adolescents with mild intellectual disability. The joint contribution of parental conflict, peer influence and environmental deprivation to the aggressive behaviour was 5.5%. The results revealed that there was no significant relationship between the independent variables (parental conflicts, peer influence and socio-environmental deprivation) and aggressive behaviour among adolescents with mild intellectual disability. Analysis of variance was used for data analysis. The Children’s Perception of Inter-parental Conflict Scale, Resistance to Peer Influence Questionnaire, socio-environment deprivation scale and Aggressive Behaviour Scale were used for data collection. The participants were adolescents with mild intellectual disability who lived in the Ibadan Metropolis, Nigeria and were conveniently selected for the study. The sample consisted of 50 participants (43% males, 57% females) aged between 13 and 18 (median of 15.5 the standard deviation of 1.20). A descriptive correlational research design was adopted. The theory of planned behaviour, which states that individual behaviour is determined by corresponding expectations, was the theoretical framework used in this study. This study, therefore, investigated the role of parental conflicts, peer influence, and socio-environmental deprivation in predicting aggressive behaviour among the study participants. Aggressive behaviour is a major characteristics among adolescents with mild intellectual disability due to their inability to effectively use verbal communication to express their needs.















Teori komunikasi interpersonal anak dengan orang tua